Sunday 27 February 2011

Karrevracht aan LO's

Het is al weer ene hele poos geleden dat ik nog wat geschreven heb.   Die blog dat is zoiets dat achterwege blijft na het lezen van mailboxen (vol promo's van scrapwinkels uiteraard), facebook (vol posts van mede-scrappers en scrapfabrikanten) en fora (scrapfora of wat dacht je)...  Bovendien heb ik ook zo'n hoge standaard ingesteld voor mezelf: ik moet wat te vertellen hebben.

En daar, mijn beste lezer, komen we aan een hekel punt van mijn leven op dit moment: het WAARDEren.  Wat is het allemaal waard, is het waardig genoeg.  Dat klinkt heel zwaarwichtig.  Het is niet dat ik vind dat het leven op de moment niet waardevol genoeg is om over te schrijven, of in het zelfde bedje ziek: foto's van te maken.  Maar op den duur kom je zo 'dezelfde' dingen tegen.  Toch alleszins bij het scrappen en fotograferen.  Ik ben nooit de madam geweest van het 'seizoensscrappen': verjaardag, kerstmis, ect.  Maar om altijd iets origineels te vinden om over te scrappen, da's ook een opgave.  Aangezien ik ook al enkele jaren scrap, krijg je op den duur zo'n indrukwekkend aantal albums bij elkaar, dat je automatisch wil gaan matigen.  Althans in mijn geval.  Daarom dat ik bij aanvang van 2010 mezelf uitdaagde om per maand minstens een LO te creëren.  Aan de ene kant om het aantal LO's te bepalen, en aan de andere kant om ook mezelf te pushen om foto's te maken.

Nu het jaar om is, kan ik zeggen dat het mij zeker gemotiveerd heeft om foto's te maken.  Daarnaast heeft het ook een minder verwacht gevolg gehad.  Ik probeer om elk jaar een soort van 'jaaroverzicht' te maken.  Dat is al een keer zonder foto's geweest, puur met tekst.  Dat is al een keer met enkel foto's geweest: een foto per maand.  Dat is al een keer met één foto geweest, en de tekst verborgen.  2010 wou ik op een andere manier samenvatten: zoals het journaal dat doet.  Ik heb dus her en der krantenknipsels bijgehouden van het voorbije jaar.  Hiervan heb ik nog geen LO gemaakt, maar heb hiervoor dus naast de krantenartikels, een 'medium' aangeschaft om van de artikels mijn achtergrond te maken.  Nu moet ik dus nog een foto maken van Thibault en mezelf voor op de voorgrond, en dan enkel nog de LO samenstellen als slotstuk voor mijn jaar.

Ik moet eerlijk bekennen dat, hoe minder ik tevreden ben met mijn leven op de moment, hoe meer moeite ik heb met het nemen van foto's.  De meeste van jullie zullen wel weten dat er op het moment een aantal zaken zijn waarmee ik soms worstel: mezelf, mijn uiterlijk, mijn werk, gezinsuitbreiding, er was de verkoop van ons huis die niet goed liep.  Kortom een hele boterham.    Dat maakt ook dat ik naar het einde van het jaar toe, steeds minder en minder foto's nam.  Tot op sommige maanden bijna geen.    Dus moest ik naar 2011 toe een nieuwe manier vinden om toch mijn leven te blijven vastleggen.  Hoe 'on-tof' ik het op de moment soms vind, het is niet al kommer en kwel.  Om die 'kleine momenten' te scrappen, heb je geen 30*30 nodig.  En via de website van Ali Edwards en Becky Higgins heb ik dus een nieuw project voor ogen.

Becky geeft een eigen 'Project Life' uit, waar je via handige page protectors met onderverdelingen je dagelijks leven vastlegt.  Ali doet dat per week, hoe ze dat doet lees je op haar blog.  Haalbaarder voor mij is dus per maand.  Op zich is dat al een hele uitdaging hoor ;-)  Maar dank zij het fototoestel in mijn gsm, dat vrij goede foto's maakt, kan ik dus zelfs op een moment dat ik zonder toestel op pad ben, foto's nemen.  Wil dat dan zeggen dat ik geen gewone 30*30 meer zal maken?  Ik kijk naar mijn papierstapel, en zeg u direct: nee!   Er zullen zeker nog Lo's volgen.  Misschien minder dagelijks leven of seizoenen, maar misschien meer naar het verhaal, naar zaken die typerend zijn aan ons leven. We zien wel!   De eerste maand ziet er zo uit:
Ik ben in mijn restenbak gedoken om de titelstrook te maken.  Voor de titel gebruikte ik de Cricut cartridge 'Alphalicious'.  De sneeuwvlokken zijn een Martha Stewart ponsje.   Ik heb voor de journaling labels gebruikt uit de scrapbookoutlet, van Heidi Swapp.  Er zit ook een folderstukje in van het MIM, in de definitieve versie zit er ook nog een toegangsticketje boven Wim en mijn hoofd :-) 

De achterkant ziet er dan zo uit:
Ondertussen zitten daar ook al foto's in, dankzij onze printer kan ik thuis ook met goede kwaliteit foto's afdrukken.  je ziet dat er ook al een visitekaartje klaar zit, en een pp'tje voor de titel. 

Het trouwalbum van Werner & Elke vordert goed.  Ondertussen heb ik ook al een bestelling voor een babyalbum binnen.  Maar maak u geen illusies, ik doe dat niet voor iedereen.  Dan zou ik nog nauwelijks aan scrappen voor mezelf komen ;-)

Hier zijn nog een paar LO's van 2010, nog een paar en mijn jaar kan afgesloten worden!




Ik weet wat jullie denken, als ze nu wanneer elke Lo af is zou posten, zou er veel meer op die blog staan.  En gelijk heeft u, beste lezer :-)

1 comment:

severine said...

geweldig mooi verteld over wat je allemaal voelt en doet!
ik heb respect voor je en vind je een megatoffe sjieke madam!

je lo's vind ik juist leuk dat ze niet over de alledaagse dingen gaan zoals bij mij wel vele :-)